Prečo sú niektoré e-shopy ziskové a iné nie ?
Ak mám v úvode zhrnúť, čo odlišuje úspešné e-shopy od tých, ktoré akoby nevedia akým smerom sa ďalej pohnúť, tak jednoznačne poviem, že úspech rozhoduje to, ako kvalitne e-shop pracuje s dátami. Nebudem teraz vyzdvihovať či sú dôležitejšie marketingové dáta alebo finančné, z môjho pohľadu v skutočnosti ide o prácu s dátami, ktoré nazerajú na vzájomné vzťahy medzi týmito oblasťami.
Kvalitná práca len s jednou z týchto oblastí priviedla mnoho e-shopov k tomu, že sa nevedia pohnúť ďalej. Ak sa e-shop riadi len marketingovými dátami a nesleduje reálne dopady na jeho hospodárenie, tak je to v podstate jazda na slepo. Ak vystihne dobrú vlnu, poletí do vesmíru ale ak príde akákoľvek zmena, rovnako rýchlo vie spadnúť naspäť na zem.
No z druhej strany platí, že finančné dáta vám nový obchod nezoženú. Výborne zobrazia finančnú situáciu a jej smerovanie.
Preto ako som v úvode spomenul, ak má firma v dnešnom konkurenčnom prostredí uspieť, musí správne prepájať dáta z rôznych oblastí a sledovať si ako sa vzájomne ovplyvňujú. Neustále ladenie podnikania na základe výsledkov je jediná cesta k úspechu.
Viacej sme sa o tomto bavili s Michalom Králom v podcaste Eshopový kráľ, ktorý nájdete na nižšie uvedených linkoch alebo vo videu pod týmto článkom.