Ako môže business intelligence (BI) pomôcť podnikateľom?
Čo je to BI?
Bussiness Intelligence (v skratke BI) definuje proces zhromažďovania, analýzy, spracovania a interpretácie výsledkov a informáci.
Tieto výsledky poskytnú manažérom podniku lepšie pochopenie ich výkonu, trendov a vzorcov.
BI pomáha podnikom robiť rozhodnutia týkajúce sa operácii, stratégie, marketingu a mnohých ďalších aspektov ich podnikania.
Aby boli tieto informácie a výsledky ľahšie pochopiteľné a prehľadnejšie sú zvyčajne vizualizované vo forme grafov, tabuliek a zostáv.
Prečo je BI dôležitý pre e-shopy?
-
Monitoring výkonnosti – BI poskytuje e-shopom pohľad na ich výkonnosť a vyhodnotenie úspechu ich obchodných stratégií prostredníctvom rôznych metrík a ukazovateľov, čo umožňuje identifikovať slabé miesta a nájsť nové príležitosti na zlepšenie.
-
Porozumenie zákazníckeho správania – BI umožňuje e-shopom pozorovať správanie zákazníkov na ich webovej stránke, čo pomáha k lepšiemu porozumeniu zákazníckym potrebám a preferenciám.
-
Optimalizácia ponuky produktov – analytické nástroje v BI môžu pomôcť pre e-shopy identifikovať najpredávanejšie produkty a optimalizovať tak svoju ponuku na základe dopytu zákazníkov.
-
Efektívnejšie skladovanie produktov – analytické nástroje v BI ďalej umožňujú lepšie a efektívnejšie riadiť svoje skladové zásoby, minimalizovať straty a maximalizovať zisk.
-
Rýchlosť zobrazovania výsledkov podniku – rýchle zobrazenie výsledkov podniku podľa rôznych časových báz (ročná, mesačná, týždenná, resp. denná) a v prípade potreby možnosť včasného zareagovania na zmeny.
Monitoring výkonnosti
V rámci BI môžeme monitorovať viacero aspektov výkonnosti podniku. Zopár príkladov z hlavných oblastí, ktoré môžeme sledovať:
-
Predaj a tržby – monitoring predaja a tržieb podľa produktov, regiónov, e-shopov, kategórii, časového obdobia a mnohých ďalších segmentov. V BI existuje možnosť zobrazenia požadovaných údajov podľa rôznych filtrov. Pomocou týchto filtrov si môžeme jednoducho zobraziť výsledné údaje pre konkrétne sledovanú krajinu, e-shop, kategóriu, časové obdobie a pod.
Ziskovosť a marža – monitoring celkových ziskov a marží rovnako podľa rôznych segmentov (produktov, regiónov,
e-shopov, kategórii...).
-
Skladové zásoby – monitoring stavu skladových zásob, obratu zásob, poistných zásob na sklade a optimalizácia skladových procesov.
-
KPI (Key Performance Indicator) – monitoring kľúčových ukazovateľov výkonnosti čo môže byť napr. priemerná hodnota objednávky, miera návštevnosti webovej stránky za určité obdobie, spotreba zásob, miera konverzie a iné.
-
Marketingové údaje – monitoring efektívnosti marketingových kampaní, návštevnosti webovej stránky, konverzií a nákladov na získanie zákazníka.
-
Finančné analýzy – monitoring a analýza finančných ukazovateľov ako sú cash flow, ziskovosť, príjmy, náklady, likvidita, resp. zadlženosť.